sreda, 22. april 2009

Bodimo zeleni

Ja, danes smo 22.aprila in naš planet praznuje:))Bi skoraj pozabila, pa me je na to spomnila Barbi. Ob tej priliki lahko povem, da se pri nas nekje zadnje leto in pol trudimo biti vsaj malo "zeleni". Nabavili smo varčne žarnice, ugašamo luči, kjer ni potrebno da gorijo, imamo toplotno črpalko, za zalivanje vrta, pranje avta...imamo deževnico, prav tako za splahovanje WC-jev. Zbiramo star papir, organske odpadke mečemo na kompost, ostalo kolikor se da ločujemo. Perilo peremo za vikende in ponoči, kolikor se le da. V trgovinah sploh ne jemljem več tistih malih plastičnih vrečk, če je manjši nakup, raje tlačim v torbico, ostalo imam v rokah. Enostavno ne morem vzeti tiste male plastične vrečke, saj sem si sama kriva, ker sem iz avta pozabila vzeti nakupovalno vrečko, hja.. Če so nakupi večji imam v avtu vedno kakšno majhno škatlo, kamor vse zložim iz vozička.

Mogoče sem zadnje čase ratala skoraj malo obsedena s tem varčevanjem...pa saj ne da smo kaj privarčevali..elektrika je šla itak gor, aja razen pri vodi pa smo. In s to "razliko" bomo napolnili bazen poleti. Enostavno ko padeš v to, da delaš nekaj dobrega zase in v končem za vse nas, je občutek res fajn.

Koliko ste pa vi zeleni? Ali vsaj poskušate biti?

8 komentarjev:

Barbi pravi ...

Oooo, vidim, da ste vi pridno zeleni. :) Pri nas doma imamo tudi varčne žarnice in pridno recikliramo. V mestu bi bolj težko zbirali deževnico, ampak na vikendu jo pa uporabljamo za zalivanje in še za marsikaj. Odpadkov ne mečem po tleh in četudi padejo po nesreči, jih ne pustim tam. Torej sem tudi jaz pridno zelena. :)

Tu na Irskem pa tudi pridno recikliram in se trudim biti čim bolj zelena ter to dopovedat tudi otrokom. :)

Suzy pravi ...

O. Me veseli, da nisem samo jaz mahnjena s temi vrečkami v trgovini. Imam eno bolj močno zloženo vedno v torbici. Za večje nakupe še eno ogromno v avtu. Tiste male pa jemljem samo za sadje in res izjemoma še za kaj drugega. Jih pa uporabljam za smeti, da ni potrebno drugih kupovat.
Deževnico zbiramo že nekaj let - za zalivanje. Zraven še vodnjak (prečrpavamo iz sosedovega, da imam potem jaz vodo v cisterni ob hiši :)
Čimveč uporabljam poceni tok ( no s tem ne šparam sveta ,ampak samo denar :)
O, madona, saj sem napisala več jaz kot ti :)

Maja pravi ...

Jaz sem si za nakupe na tržnici kupila nek afriški cekar v katerega gre boga pa pol. Ga imam vedno v avtu, tako da v trgovini niti košare več ne jemljem. Perem samo čez vikend, pomivalca imam na tajmer, varčne žarnice kupujem v Ikei, papirja imam polno klet in čakam na zbiralno akcijo. Me je sram, ampak avto redko operem:)) Zbiramo tudi plastične zamaške in pločevinke, saj je Tej v eko šoli. Sem pa za vse eko novosti!

Maja pravi ...

Tudi mi se trudimo z zbiranjem ločenih odpadkov, pa stvari tudi raje zatlačim kar v torbo če le gre, imamo vse varčne žarnice, sosedje pa poslušajo naš pralni stroj pozno v noč... Smo pa včeraj v našem bloku organizirali akcijo urejanja našega okoliša. Pobrali smo vse smeti (bilo jih je pohvalno malo), posadili travo, češnjo, jablano, tri ciprese in dve smreki, sedaj pa dežek pridno zaliva in upamo, da se vse prime.

Anja pravi ...

Jaz tudi bolj kot ne sledim tvojim vzorcem. Varčne žarnice, ki so prižgane, ko je res nujno potrebno. Perila nikoli ne sušim v sušilcu, ampak imam stojalo, trudim se pri ločevanju odpadkov, ampak tu me še včasih zanese:))
Najbolj pa sem občutljiva na točenje vode. Ko si npr. nekdo umiva zobe in pusti vodo ves čas teči. To pa me pošteno razkuri:)

Ninsi pravi ...

uf, ja tud mene moti, če slučajno kdo pusti vodo tečt, ko se umiva zobe:))

Tulpika pravi ...

Uf, sem sele zdaj opazila to objavo - ampak saj zelen je treba biti celo leto, a ne? ;)
Pri nas ze leta zivimo cimbolj zeleno :)
- skoraj vse zarnice so varcne,
- aparati so kupljeni v najvisjem varcevalnem razredu,
- elektro stedilnik pravocasno izklapljamo, tako da se v zadnji fazi izkorisca zgolj pasivna toplota plosce,
- vse primerne aparate ne izklapljamo le v stanje mirovanja, ampak popolnoma (tv, racunalnik ...),
- loceno zbiramo odpadke, papir, steklo, plastika in embalaza, bioloski odpadki,
- kolikor je mogoce, hodimo pes ali s kolesom,
- ce je ustrezno, wc izplakujemo z nizjo stopnjo (imamo dvostopenjski izplakovalnik),
- naucili smo se varcevati pri uporabi wc-papirja, prav jezi me, ko vcasih na kakem javnem straniscu nehote slisim, da si zenska v sosednji kabini odvije za kake tri metre wc-papirja,
- med umivanjem zob (tudi britjem) zapiramo vodo,
- tusiramo se tako, da se namilimo samo enkrat, kopamo se redko, bolj za sproscanje,
- peremo le v nizki tarifi, pri nizjih temperaturah (belo navadno na 60, le izjemoma vec), susimo naravno (brez susilnega aparata),
- v avtu oz. doma so vedno stare nakupovalne vrecke (predvsem tiste trpezne iz Leclerca), da se kupuje cimmanj vreck,
- v bloku dezevnice ne moremo zbirati, ampak pozimi redno zapiram okna na skupnem hodniku,
- simpaticne skatle od sladoleda itd. uporabljamo za shranjevanje in prenasanje zivil (namesto, da bi kupili nove plasticne zadeve),

pa se bi se naslo :)))

Tako, da smo kar pridno zeleni :)))

Ninsi pravi ...

Tulpika, vi ste pa res pridni!!